Adam Svanell

Journalist, skribent och filmare. Redaktör för musiktidningen Novell.

Därmed inte sagt att den inte är sjuk…

leave a comment »

När man jobbar länge med samma material och gång på gång berättar om det, då tenderar beskrivningen att bli allt mer drastisk efterhand. Vad som börjar med rubriken ”Älg skjuten utanför Tumba” kan sluta som ”Hänsynslös älgslakt – mitt i Stockholm”.

I slutet av oktober presenterade jag andra numret av Novell i ett blogginlägg. Jag räknade upp delar av innehållet, och beskrev intervjun med en viss svensk rocksångare så här: ”Ebbot Lundberg lanserar en egen teori om universum”. Några veckor senare skrev min redaktionskollega Daniel ett nytt inlägg om att numret snart var ute. Också han lyfte fram Ebbot-intervjun och förklarade att ”Ebbot Lundberg lanserar diverse idealistiska teorier om universum”.

Nu tittar jag på Facebook-eventet inför Novellprisgalan. Vad står där? ”Ebbot Lundberg lanserar en faktiskt helt sjuk teori om universum.” Jag vet inte vem som står för den beskrivningen.

Written by Adam Svanell

december 5, 2008 den 4:35 e m

Publicerat i Blogg

Tagged with , ,

Kommentera

